SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH Rok szkolny: 2011/212

0
1376

 

W roku szkolnym 2011/2012 uczniowie trzecich klas (gimnazjum) stanęli przed nowym wyzwaniem – po raz pierwszy wykonali projekty edukacyjne, które polegały na zespołowym, planowanym działaniu, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu (z zastosowaniem różnorodnych metod).

Gimnazjaliści zakończyli pracę nad projektami publicznymi prezentacjami, które odbyły się 04.06.2012r. oraz 11.06.2012r. w Zespole Szkół w Łupawie. Trzecioklasiści wystąpili przed nauczycielami, uczniami oraz komisją oceniającą (w składzie: dyrektor Zespołu Szkół w Łupawie – pan Bogusław Cyrny, pani Bożena Kowalska oraz pani Małgorzata Cheba).

Zgromadzona na holu szkoły publiczność z zaciekawieniem obserwowała prezentacje, przygotowane przez wszystkie grupy projektowe.

Występy uatrakcyjniły doświadczenia, wykonane przez uczniów, realizujących następujące tematy: „Co jest w coca-coli?” oraz „Fizyka w domu”. Osoby, które pracowały nad projektem  „Zabawa w teatr. Inscenizacja sztuki w języku niemieckim”,  zaskoczyły wszystkich metodą wykonania zadania – nagrały pouczający film na temat niepełnosprawności. Ponadto w pierwszym dniu prezentacji uczniowie oraz nauczyciele Publicznego Gimnazjum w Łupawie z zainteresowaniem wsłuchiwali się w wywiad, który z profesjonalnymi i doświadczonymi aktorami przeprowadzili realizatorzy projektu pt. „Dom aktora – teatr”. Komisji oceniającej oraz pozostałej części publiczności spodobały się również pomysły młodzieży z czwartej grupy. Gimnazjaliści z tego zespołu projektowego „poznawali las”. Udowodnili to, przedstawiając gatunki roślin i zwierząt, występujące w poszczególnych warstwach lasu. Należy dodać, że dwie grupy projektowe pracowały nad zagadnieniami z zakresu geografii. Dzięki nim mogliśmy zapoznać się z ciekawostkami na temat systemu nauczania w wybranych państwach na świecie oraz pogłębić wiedzę dot. różnorodności życia ludzi.

Uczniowie, realizując metodę projektu edukacyjnego, mogli wykazać się samodzielnością i odpowiedzialnością (udało się to prawie wszystkim grupom). Gimnazjaliści, podczas wykonywania zadań, uczyli się również planowania i organizowania własnej pracy oraz prezentowania i oceniania jej efektów.