W drugim tygodniu ferii w Zespole Szkół w Łupawie rozpoczęły się zajęcia w ramach projektu „Na własne konto”. Uczniowie klas I, II i III gimnazjum zapoznali się z pojęciami ekonomicznymi, kształtowali zdolności negocjacyjne i umiejętności współpracy w grupie. Przekonali się jak to jest prowadzić własną działalność gospodarczą, tworzyli przykładowe biznesplany, mieli okazję przekonać się jak funkcjonował kraj bez pieniądza, kiedy to transakcje polegały na wymianie towaru za towar. W kolejnych dniach poznali zadania banku oraz najważniejsze produkty bankowe oraz zapoznali się z tajnikami oszczędzania i zarządzania budżetem domowym. Zajęcia przebiegały w formie gier i zabaw, prowadzone były przez p. Iwonę Górską i p. Paulinę Osieja – studentkę zarządzania, która przyjechała do szkoły z Wrocławia. Główną atrakcją w ramach realizacji projektu była wycieczka do fabryki obuwia Gino Rossi, gdzie uczniowie zapoznali się z wszystkimi etapami produkcji obuwia: od projektu wykonanego przez projektantów na papierze do gotowego buta na dziale produkcji. Wizyta w tak znanej na całym świecie firmie zrobiła na uczniach duże wrażenie. Następnie uczniowie udali się do banku Pekao SA w Słupsku. Pani Danuta Skwarek oprowadziła uczniów po całej placówce, pokazując jej działy i stanowiska pracy. Następnie w sali konferencyjnej przybliżyła wiedzę dotyczącą rozwoju mobilnej technologii oraz zaprezentowała ofertę dostępnych produktów i usług oferowanych klientom. Szczególnie zainteresowała uczniów aplikacją peopey na smartfony, przy pomocy której telefonem można wypłacić pieniądze z bankomatu czy dokonać przelewu. Na koniec spotkania uczniowie odpowiadali na pytania, które miały na celu sprawdzić wiedzę uczniów. Za poprawne odpowiedzi uczniowie otrzymywali nagrody rzeczowe. Wszyscy uczestnicy wycieczki otrzymali certyfikat i długopis z logo banku. A to jeszcze nie koniec zmagań uczniów. W drugim semestrze uczniowie będą pracować nad projektem spółdzielni uczniowskiej- pracą konkursową i kończącą projekt, reklamą oraz będą rozwiązywać testy na e-platformie projektu.