Zajęcia z innowacji odbywały się raz w tygodniu. W I semestrze uczniowie uczyli się o roli teatru w życiu człowieka, rodzajach teatru oraz zachowaniu w teatrze. Koncentrowali się na doskonaleniu swoich umiejętności z zakresu czytania i rozumienia bajek w języku angielskim. Poznawali również reguły pisania scenariusza.
W II semestrze mogli już w sposób praktyczny wykorzystać poznane umiejętności i zrealizować przygotowane wraz z nauczycielem przedstawienie ”Thumbelina” (Calineczka). Uczniowie samodzielnie napisali scenariusz modyfikując wydarzenia i postaci w taki sposób by uderzyły w zainteresowania dzieci z klas 1-3. Stworzyli również własne stroje i dekoracje.
Podczas pracy z uczniami wykorzystywane były różne metody i formy pracy:
-zajęcia i ćwiczenia praktyczne
-zestawy ćwiczeń z elementami dramy
-praca z tekstem
-ćwiczenia artykulacyjne
-metody twórczego rozwiązywania problemów
-metody aktywizujące i integrujące grupę.
Uczniowie pracowali w grupie oraz indywidualnie.
EFEKTY:
Wprowadzenie teatru jako formy pracy z uczniem, spełnia wiele funkcji wychowawczych i korzystnie wpływa na rozwój emocjonalny uczniów. Wprowadzenie tej formy pracy w języku angielskim zaktywizowało dzieci i dostarczyło szeregu sytuacji do wypowiedzenia się w słowie, piosence, formach plastycznych i ruchu. Korzystnie wpłynęło na kulturę słowa i współpracę w grupie. Jednocześnie wniosło wiele radości i uśmiechu w twórczą działalność dzieci. Zabawa w aktora dowartościowała uczniów. Sprawiła, że zaczęli wierzyć w siebie. Udział w przedstawieniu wiązał się z przełamaniem nieśmiałości i wstydu. Dla większości z nich był to pierwszy taki występ.
Efektem prowadzonej innowacji było również wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły, uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych, budowanie pozytywnego wizerunku szkoły wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o twórczy rozwój jej wychowanków.
Opracowała: Beata Raszewska.