Uczniowie klas IIa i IIb ostatnio realizowały ciekawe projekty projekty. Projekt „Grenlandia” i projekt „Antarktyda” był sposobem na poznanie najzimniejszych miejsc na Ziemi. Uczniowie podzieleni na grupy poszukiwali w różnych źródłach wiadomości na temat położenia, klimatu, warunków życia, fauny i flory obu krańców naszej planety. Praca polegała na podzieleniu się zadaniami, zdobyciu informacji oraz zaprezentowaniu ich kolegom w klasie. Efektem końcowym miały być przygotowane gazetki. Zadanie uczniowie przygotowywali przez kilka dni, konsultując się ze sobą i nauczycielem. Wyniki prac okazały się imponujące. Uczniowie świetnie orientowali się w temacie, barwnie opowiadali o mieszkańcach Grenlandii – Innuitach, zaprezentowali nawet hymn Grenlandii. Wiedziały, dlaczego na Antarktydzie nie mieszkają ludzie oprócz tych, którzy pracują na stacjach badawczych. Poznały też różnice dzielące oba bieguny i bez trudu odpowiedziały na pytanie, czy pingwiny w swym naturalnym środowisku mogą spotkać polarne niedźwiedzie.
Kolejnym projektem było stworzenie drzewa genealogicznego swojej rodziny. Uczniowie mieli świetną okazję do zgłębienia wiedzy o swoich przodkach oraz spędzić ciekawie czas z rodziną, słuchając opowieści o dziadkach, pradziadkach, wujkach i ciociach. Na zajęciach oprócz prezentowania swoich drzewek uczniowie podzielili się niektórymi opowiastkami, np. o dziadku, który grał na saksofonie, o wujku, którego nie widziały, bo wyjechał za granicę, o babci, której nie miały okazji poznać, bo zmarła, zanim się urodzili oraz wiele innych ciekawych, wesołych, smutnych, a czasem śmiesznych historii. Iwona Sitowska