Wycieczka do Kielc

1131

W dniach 08.05-11.05 odbyła się wycieczka uczniów z naszej szkoły do Kielc. Obejmowała ona głównie ucz klasy VI b oraz kilku uczniów z klasy V b.

Z ósmego na dziewiątego maja wyjechaliśmy pociągiem z dworca PKP w Słupsku do Kielc. Podróż trwała tylko 🙂 14 godzin, więc szybko…. byliśmy na Dworcu Centralnym w stolicy Gór Świętokrzyskich. Tam czekał na nas tajemniczy pan z parasolką, który okazał się naszym przewodnikiem. Pomógł nam dotrzeć do miejsca zakwaterowania – bursy Zespołu Szkół dla dzieci słabosłyszących i niesłyszących. Trochę się zdziwiliśmy, gdy weszliśmy do środka, gdyż jak na warunki szkolne panowała tam cisza –  osoby kontaktowały się ze sobą językiem migowym. Było to dla nas bardzo ciekawe doświadczenie ponieważ mamy mało kontaktów z tą grupa rówieśniczą.

W pierwszym dniu tj. w środę, przeszliśmy tzw. Drogą Królewską na górę Św. Krzyża. Następnie przy zejściu oglądaliśmy z Galerii widokowej pięknie porozrzucane Gołoborza. Pogoda nam sprzyjała więc widoki były niezapomniane.

Środa na „dzień dobry” powitała nas Jaskinią Raj. Niesamowite miejsce, pełne skalnych nacieków: stalaktytów, stalagmitów i stalagnatów. Następnie pojechaliśmy do Muzeum wsi kieleckiej „Tokarnia”.

Zapoznaliśmy się z kulturą i obyczajami tej ziemi, oglądając tamtejszy skansen. Dodatkowo przeszliśmy ścieżkami edukacyjnymi, które mocno nas zaangażowały i rozbudziły naszą wyobraźnię – zabawy były przy tym mnóstwo! Po drodze wstąpiliśmy także do Oblęgorka – domu rodzinnego Sienkiewiczów. Obejrzeliśmy posiadłość pisarza i wszystkie pamiątkami po nim. Udało nam się jeszcze w tym dniu dotrzeć do najstarszego wielowiekowego naszego drzewa, które jest pomnikiem przyrody: Dębu Bartek.

Ostatni dzień – trzeci to czas spędzony w Muzeum i Rezerwacie Archeologiczno-Przyrodniczym Krzemionki. Dowiedzieliśmy się ,że kopalnia liczy 4 tys. lat .

Ostatnim miejscem naszej wędrówki był Jurapark w Bałtowie. W pełnym słońcu i skupieniu przechodziliśmy przez  różne etapy w dziejach ziemi w towarzystwie pięknych „dinusiów”.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wycieczki i chętnie pojedziemy jeszcze raz w Góry Świętokrzyskie zwiedzać nowe miejsca.

Opiekunkami  na wycieczce były Panie: Beata Szadzińska i Magdalena Ziółkowska

Organizatorem i kierownikiem wycieczki Pani Maria Warczak.