SPOSÓB NA LEKTURĘ – CZĘŚĆ II

0
1041

Jak zapamiętać treść lektury? Jak utrwalić wiedzę na temat bohaterów książek? Nie ulega wątpliwości, że dla gimnazjalistów jednym ze sposobów na opanowanie tekstów, znajdujących się na wykazie lektur, jest drama. Uczniowie z chęcią wcielają się w role bohaterów literackich… Fakt ten potwierdzili również gimnazjaliści z klasy I A.

W marcu podopieczni pani Zofii Batyckiej-Tetłak poznawali historię bohaterów dramatu Williama Szekspira pt. „Romeo i Julia”. W czasie lekcji języka polskiego uczniowie wcielali się w role zakochanych, odgrywali jeden z najsłynniejszych fragmentów tragedii (scenę balkonową) oraz tworzyli listy, stylizowane na XVI-wiecznych wyznaniach miłosnych. Dodatkowo każdy uczeń wziął udział w konkursie klasowym „POGROMCY LEKTUR” (Zmagania pierwszoklasistów wygrała Julia Kokosińska).

Młodzi zdobywcy wiedzy z zaangażowaniem realizowali działania związane z lekturą. W czasie wystąpień uczniowie udowodniła, że „Dzieje miłości śmiercią naznaczonej i nienawiści dwóch skłóconych rodów” nie mają przed nimi tajemnic.