Wycieczka klas 5 SP do Malborka

183

Uczniowie z klasy VA i Vb 29 listopada udali się wraz z wychowawczyniami na wycieczkę do Malborka.
Dzień ten rozpoczął się bardzo wcześnie bo wyjechaliśmy pociągiem z Potęgowa tuż po piątej rano. Pomimo wczesnej pory, wielu rodziców postanowiło pożegnać się z nami i życzyć wspaniałej, a przede wszystkim bezpiecznej wycieczki. Już widok z okna wagonu monumentalnego zamku w Malborku zrobił na nas niesamowite wrażenie. W podziwianiu go nie przeszkadzał nam szczypiący mróz. Po obiekcie oprowadzał nas przesympatyczny pan przewodnik, który dowiedziawszy się skąd przyjechaliśmy, postanowił pokazać nam jak najwięcej. Swoje zwiedzanie zaczęliśmy od murów obronnych z bramami i fosami obronnymi. Następnie oglądaliśmy dziedzińce Zamku Średniego i Wysokiego, następnie weszliśmy do środka Zamku Wysokiego i tam, przechodząc przez poszczególne pomieszczenia, zgłębialiśmy tajniki życia średniowiecznych zakonników. Niemałe wrażenie zrobił na nas refektarz konwentu ze sklepieniem gotyckim i średniowiecznym ogrzewaniem podłogowym. Wyprawa do malborskiej warowni okazała się wspaniałą i niepowtarzalną lekcją historii, ponieważ jest to jedno z niewielu miejsc na świecie, gdzie naprawdę można poczuć średniowieczną atmosferę, a nawet spotkać ducha rycerza!
Ostatnim punktem tego dnia był ciepły posiłek i powrót do domu na zasłużony odpoczynek, aby nabrać sił na kolejny dzień szkoły. Irena Damaszke