Wiosna, która nadeszła 21 marca stała się dla drugoklasistów inspiracją do aktywności plastycznej i realizacji działań przyrodniczych. W ostatnich tygodniach uczniowie poznawali oznaki budzącej się do życia przyrody. Omawiali na lekcjach zmiany zachodzące w świecie zwierząt i roślin. W klasie pojawiły się gałązki brzozy, forsycji i wierzby. W galerii prac zawisły wiosenne bukiety namalowane przez dzieci na zajęciach plastycznych. Na półkach pojawiły się kolorowe, własnoręcznie wykonane hiacynty. Następnie uczniowie zajęli się hodowlą fasoli w sali. Uprawa fasoli zaczęła się od umieszczenia drobnego ziarnka w pojemniku z wodą. Wyhodowanie młodej rośliny wymagało od dzieci wiele zaangażowania, systematyczności i samodzielności. Niektóre okazy były naprawdę dorodne! Po projekcie „Fasolka” dzieci zatęskniły za świętami wielkanocnymi, więc ochoczo przystąpiły do wykonania wielkanocnego zajączka. W ruch poszły jaja, farby, kolorowe papiery, nożyce i kleje, z których dzieci wyczarowały koszyczki z ozdobami świątecznymi. W ostatnim dniu przed wiosenną przerwą świąteczną grzecznych drugoklasistów odwiedził zając, który obdarował ich słodyczami. Wesołego Alleluja! Dzieciaki, zobaczymy co piszczy w trawie po świętach. Bożena Szpakowicz