INNOWACJA PEDAGOGICZNA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „Bajkowo-muzyczny angielski inspiracją do nauki.”

0
1431

Uczestnicy: uczniowie klas szóstych i pierwszych gimnazjum.

We współczesnym świecie język angielski stwarza ogromne możliwości porozumiewania się niemalże w każdym zakątku świata.

Nauka tego języka stała się priorytetem nieomal we wszystkich krajach. Różne uwarunkowania technologiczne, gospodarcze czy historyczne, zadecydowały o tym, że staje się on językiem globalnym.

Nie ulega więc wątpliwości, iż jego znajomość w dzisiejszych czasach, stanowi wielki atut.

Jako nauczyciel z wieloletnim doświadczeniem, wiem, że nauka języków obcych jest procesem skomplikowanym i, dla większości, bardzo trudnym. Jest więc niezmiernie ważne, by wprowadzać go w sposób atrakcyjny. Celem nadrzędnym staje się zainteresować uczniów tym językiem i pokazać korzyści wypływające z jego znajomości.

 

Aby osiągnąć założony cel należy przede wszystkim wykorzystywać zainteresowania naszych podopiecznych.

Wszystkie dzieci, te małe i te już nieco starsze, mają swoje ulubione baśnie i bajki, które uwielbiali czytać w dzieciństwie. Na pewno zdarzało im się marzyć, by wcielić się w którąś z księżniczek czy książąt i żyć długo i szczęśliwie.

Zajęcia, które wprowadzę pozwolą im na spełnienia takich marzeń, a dodatkową korzyścią będzie utrwalanie nowego słownictwa poprzez zabawę.

Aby proces tworzenia przedstawień nie był zbyt monotonny, będzie on wzbogacony o utwory muzyczne. Wszyscy lubią słuchać muzyki, a muzyka łagodzi obyczaje. Dzięki temu na zajęciach dowiemy się o zainteresowaniach muzycznych kolegów i koleżanek. Będziemy wspólnie słuchać ich ulubionych piosenek, analizować teksty, rozmawiać o emocjach związanych ze słuchanymi kompozycjami i w konsekwencji wplatać je w przygotowywane inscenizacje.

ZAKRES I ZAŁOŻENIA INNOWACJI:

Dwuletni cykl pracy z uczniami ma za zadanie uatrakcyjnić naukę języka angielskiego, a tym samym zmotywować uczniów do pracy poprzez połączenie teatru z ich ulubionymi bajkami, baśniami

i utworami muzycznymi.

Inspiracją do stworzenia tej innowacji była dotychczasowa praca nauczyciela i uczniów. Mamy na swoim koncie kilkanaście już występów na forum szkoły dla uczniów i nauczycieli oraz dla zapraszanych gości.

Nauka języka w formie dramy, przeplatanej piosenkami w języku angielskim, które są skarbnicą ogromnej wiedzy językowej, mają za zadanie kształcić wszystkie sprawności językowe i poznawcze ucznia.

Ponadto takie lekcje wpłyną na poczucie pewności siebie, szczególnie u uczniów słabszych i mniej odważnych.