Przez cztery kolejne środy w lutym i marcu uczniowie klas czwartych i piątych uczestniczyli w warsztatach pt. „Jak się uczyć, żeby się nauczyć?” przygotowanych przez p. E. Buschmann , p. M. Warczak i p. pedagog B. Juszak – Kowalską.
Na pierwszym spotkaniu uczniowie musieli odpowiedzieć podczas burzy mózgów w grupach na dość przewrotne pytanie: Co zrobić, by się nic nie nauczyć? Odpowiedzi od razu pojawiło się mnóstwo, ale zaraz potem trzeba było zamienić pomysły na odpowiedzi na przeciwstawne pytanie: Co więc trzeba robić, by się czegoś nauczyć? Przez następny tydzień uczniowie wcielali swoje pomysły w czyny.
Drugie spotkanie było poświęcone układaniu planu popołudnia. Tutaj uczniowie niestety popełnili wiele błędów przeznaczają zbyt mało czasu na naukę i obowiązki domowe, a zbyt wiele na własne przyjemności. Po omówieniu nieprawidłowości jeszcze raz planowali własne popołudnia, tak by mieć czas na naukę własną, aktywne spędzenie czasu wolnego na świeżym powietrzu oraz na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.
Na ostatnim spotkaniu uczniowie poznali różne style uczenia się. Po rozwiązaniu testu poznali swój własny styl uczenia się i dowiedzieli się, w jaki sposób najszybciej przyswajają sobie nowe wiadomości.
Na zakończenie warsztatów wypełnili ankietę pt. Czy umiem się uczyć? Jej wyniki wskazują,że uczniowie wiedzą teraz, jak się uczyć. Wystarczy odpowiednia motywacja