Uczniowie klas IV a i IV b w ramach zajęć koła przyrodniczego planują a następnie wykonują szereg doświadczeń i eksperymentów, które to sprawiają, że uczeń nie tylko przyswaja nowe wiadomości, ale potrafi je przetwarzać, wykorzystywać do rozwiązywania nowych problemów, aby umiał sobie radzić w nowych, trudnych sytuacjach, rozwijał poczucie własnej wartości, co zachęci go do dalszego działania i podejmowania ryzyka, i by sprawiało mu to satysfakcję i radość. Pozwala dostrzegać rządzące prawa rządzące , uczy szacunku dla różnych form życia, rozwija umiejętność krytycznego myślenia, wiedzę i postawy potrzebne we współczesnym świecie. Inspiruje też do stawiania pytań i budzi ciekawość, która towarzyszy nam przez całe życie. Wspólnie z uczniami planujemy przebieg zajęć, a następnie przynosimy materiały i często w sposób spontaniczny dowiadujemy się: ile monet można zmieścić w naczyniu pełnym wody, na czym polega pismo sympatyczne?, tworzymy kule do kąpieli, powstaje masa porcelanowa i ciastolina. Tworzyliśmy antystresowe gnioty, sprawdzaliśmy smak coli i herbaty z taka sama ilością cukru, analizowaliśmy skład napojów, sprawdzaliśmy, czy owoce i roztwór soli mogą być źródłem prądu? Badaliśmy stan czystości rzeki Łupawy, obserwowaliśmy przyrodę w naturze, omawiając zasady segregacji śmieci sprzątaliśmy teren. Przed nami kolejne wyzwania eksperymentalne. Nauczyciel przyrody Janina Bohdanowicz