
W grudniu na zajęciach w ramach tematów związanych z wodą pierwszaki przeprowadzały eksperymenty pt,, Co tonie, a co pływa”
Zajęcia te miały za zadanie rozbudzać u dzieci ciekawość otaczającym światem przyrody oraz nauczenie ich prowadzenia obserwacji, wyciągania trafnych wniosków z przeprowadzonych doświadczeń, eksperymentów i zjawisk przyrodniczych. Podczas zajęć prowadzono m.in. doświadczenia co unosi się na wodzie , a co utonie, zabawy z wodą, rozmawiano o tym dlaczego tak się dzieje, Dzieci samodzielnie wykonały z plasteliny kulkę i miseczkę i sprawdziły czy te przedmioty utrzymają się na wodzie.
Na zajęciach ruchowych pierwszaki utworzyły stacje, na których położono różne przybory ( piłki, kręgle, woreczki, obręcze). Zadaniem pierwszaków było wymyślenie ćwiczeń i zabaw z użyciem przedmiotów. Muszę przyznać ,że maluchy wykazały się dużą wyobraźnią i pomysłowością. Myślę, że sama nie wymyśliłabym lepszych ćwiczeń.
Eksperymentowanie z zabawami przygotowuje nas do pracy w grupie. Eksperymentować można na różne sposoby. Ewa Pietrykowska