Szczęśliwie zakończony został projekt „Równać szanse”, w którym uczestniczyli uczniowie nauczania zintegrowanego naszej szkoły. Projekt ten był współfinansowany przez Europejski Fundusz Strukturalny. Zadania projektu realizowane były od października do grudnia 2008 roku i zostały wsparte kwotą 22 357 złotych.
Cały projekt składał się z pięciu modułów:
1. Kopaliny kontra wiatr i woda
2. A nam miasto nie straszne
3. Spotkanie w teatrze
4. Sprawni i zdrowi
5. Poznajemy środki komunikacji publicznej
W ramach realizacji projektu uczniowie zwiedzili elektrownię wodną w Łupawie i Poganicach oraz wiatrową w Darżynie.Oglądali filmy na temat wydobycia kopalin i wykorzystania ich w elektrowniach.Odbyły się zajęcia słownikowo – literackie, na koniec dzieci wykonały plakaty promujące „białą” energię.
Uczestniczyli w otwarciu Miasteczka Ruchu Drogowego w Słupsku, gdzie poznawali zasady ruchu drogowego i bezpiecznego poruszania się po drodze.Wykonali makietę skrzyżowania i pracowali z programem multimedialnym „Klik uczy zasad ruchu drogowego”.
Trzeci moduł to Spotkanie w teatrze. Uczniowie odwiedzili Teatr Lalki „Tęcza” w Słupsku oraz pracownię lalkarską i uczestniczyli w lekcji teartalnej, gdzie tworzyli własny teatr.
W ramach modułu „Sprawni i zdrowi” uczniowie między innymi byli w Aquaparku w Darłowie. Realizując ostatni moduł projektu nasi uczniowie odbyli podróż pociągiem z Potęgowa do Słupska oraz przejażdżkę autobusem MZK po Słupsku. Zwiedzili dworce PKP i PKS. Zadania projektu zakończyły się obiadem w restauracji i wizytą w kręgielni.
Glówne cele projektu, które udało się osiągnąć:
–kształtowanie właściwych postaw i zachowań w sytuacjach wymagających kontaktów społecznych;
–poznanie i tworzenie nawyków przestrzegania przepisów ruchu drogowego oraz zasad poruszania się po mieście;
-pokonanie nieśmiałości i nieufności w relacjach z ludźmi;
–przełamanie strachu przed nowymi sytuacjami;
–budzenie zainteresowań teatrem jako sztuką łączącą w sobie różne autonomiczne jej dziedziny, takie jak: plastyka, literatura, muzyka;
–wspomaganie ucznia w odkrywaniu własnych możliwości twórczych;
–rozwój sprawności fizycznej, zapobieganie wadom postawy i niwelowanie już istniejących;
–nabywanie umiejętności zagospodarowywania czasu wolnego.
Galeria